7 Aralık 2009 Pazartesi

Közlenmiş Karnıyarık


Bugün canım karnıyarık yapmak istedi. Fakan patlıcanları kızartıp çok ağır bir yemek yapmak da istemedi. O yüzden karnıyarıkları közleyerek yaptım. Gerçi annem beni patlıcanları közlersem dağılacağını söyleyerek korkuttu ama közleme süresini uzatmayınca problem çıkmadı.Benim yaptığım 3 kişilik oldu çünkü evde o kadar patlıcanım vardı :)

Malzemeler:
3 orta boy patlıcan
100 gram daha kıyma
1 orta boy kuru soğan
2 diş sarımsak
2 orta boy domates
2-3 yeşil biber
domates salçası
tuz
karabiber

Önce fırınımın ızgara kısmını çalıştırdım ve patlıcanları yıkayıp en üstteki bölümüne yerleştirdim.5 dakika bir tarafları 5 dakika da diğer tarafları olmak üzere toplam 10 dakika kadar közledim. Sonra hemen fırından çıkarttım ve kabuklarını pijamalı soydum :) Bu sırada içi hazırladım. Bunun için önce soğan sarımsak ve biberleri bir miktar sıvı yağda pembeleşene kadar kavurdum. Sonra kıymayı ekleyip biraz karıştırarak pişirdim. Daha sonra üzerine rendelenmiş domateslerimi ve salçayı da ekleyip biraz tuz ve karabiber de koyup pişirdim. Patlıcanları borcama koyup karınlarını hunharca yardım :) içlerini hazırladığım nefis içle doldurdum. Ve üzerine birer parça dilimlenmiş domates ve birer biber koydum. Ama biberlerim çok ince olduğu için biraz yandı. Sonra da üzerine salçalı su gezdirip 180 dereceye ısıtılmış fırına koydum. 1 saat kadar pişirdim.
Afiyet olsun.

3 yorum on "Közlenmiş Karnıyarık"

Unknown on 8 Aralık 2009 18:09 dedi ki...

karnım aç şu anda olsada yesek diyorum annen yakında geliyor bizede yaparsın afiyetle yeriz.
Ellerine sağlık sevgiyle yapılan yemek güzel olur.

Burçin on 8 Aralık 2009 19:56 dedi ki...

Yaparım tabii. Henüz siz ustaların yemekleri kadar güzel olmuyorlar ama idare edersiniz artık :)

Emine on 9 Aralık 2009 13:55 dedi ki...

Çırakların ustayı geçmesi lazım yoksa aynı yerde sayarız sende baya bi ilerleme var sevgiyle yapılan her şey güzel olur bizde afiyetle yeriz............

etiketler

kopyalamadan önce düşünün!

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
 

Burçin'in Dünyası Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez