24 Eylül 2009 Perşembe

HÜNNAP



Bayram dolayısıyla İzmir'e eşimin ailesini ziyarete ve güzel İzmir'i bir kez daha görmeye gittik :) Eşimin halasının köyde bahçeli süper bir evleri var. Bahçede mis gibi hormonsuz domatesler, biberler, kavunlar, karpuzlar yetiştiriyorlar. Ziyarete gidince bizim de payımıza düştü biraz :) Hepsi için çok teşekkür ediyorum burdan.
Neyse gelelim hünnapa. Bahçeden domates biber toplarken bir ara enişte bu tuhaf meyvelerden uzattı bir tane. İlk defa gördüğüm için nasıl yeneceğini bile bilmiyordum. Tadı böyle iğdeyle elma arası birşey. Koyu renkli olanları tatlı ama yeşil olanları tam olmamış biraz acılık geliyor. Onlar da bahçelerine bilerek ekmemiş kendisi çıkmış. Hiçbirimiz adını sanını bilmiyorduk ama hoşuma gitmişti :)
Bugün Beşiktaş'ta bir manavda yandaki manzarayı görünce çok şaşırdım. Birazdan enişteyi arayıp faydalarını sayacağım :) Manavın etiketine bakılırsa kolesterole, şekere, kalbe, karaciğere ve zayıflamaya iyi geliyormuş.
Ender Saraç da hünnapın faydalarını şöyle sıralamış:
*Astım ve solunum sistemi hastalarına faydalıdır.
*Balgam söktürücü özelliği vardır.
*Sebebi bilinmeyen öksürüğü keser.
*Kanı temizler.
*Bağırsakları çalıştırır.
Yani her derde deva :) Bilseydik bi torba da hünnap toplardık. Neyse bir daha ki sefere.

8 yorum on "HÜNNAP"

Nurgül Eryıldır Günay on 25 Eylül 2009 13:34 dedi ki...

kim derdi ki o neydugu bilinmez bir tadi olan Hunnap, her derde deva imis:)

Burçin on 25 Eylül 2009 13:46 dedi ki...

yaa takdiri ilahi :)

Nurgül Eryıldır Günay on 25 Eylül 2009 17:16 dedi ki...

kaldiysa eve gidince 2 - 3 tane daha yiyim bari

Burçin on 25 Eylül 2009 18:00 dedi ki...

şimdiden alıp buzluğa atmalı kış için :)

Unknown on 30 Eylül 2009 10:53 dedi ki...

Buzluga atıpta ne yapıcaksın her mevsimin kendine göre faydalı meyve, sebzesi var Hünnapı da begenmedim neyidigi belirsiz. (belkide alışmadığımız bir tat)

Burçin on 30 Eylül 2009 18:51 dedi ki...

tamam teyze kızma :)

Adsız dedi ki...

ben beğendim ya aynı iğde gibi zaten iğdegillerdenmiş (satıcıda attımı ne) ama fena değildi tadı çok şeyede faydası varmış yani satıcı öyle dedi:)) bende aldım tabi kilosuda 10 ytl az değil ha annen

Burçin on 8 Ekim 2009 19:55 dedi ki...

aaaaa anne sen nerden aldın sosyete pazarından mı? :) burda kilosu 5 lira. ayrıca tadı bence de güzel. olmamışları acı ama olmuşları gayet güzel.

etiketler

kopyalamadan önce düşünün!

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
 

Burçin'in Dünyası Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez