18 Ağustos 2010 Çarşamba

Dereotlu Kek


Malzemeler:
1,5 su bardağı un
1/2 su bardağı yoğurt
1/2 su bardağı sıvı yağ
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
tuz
yarım demet dereotu
150 gram peynir

Bu tarifi dün bir televizyon programında izledim. Dereotlu poğçayı çok sevdiğim için bunun da çok lezzetli olacağını düşündüm ve hemen yaptım. Gerçekten çok güzel oldu tavsiye ederim.
Ama ben tarifte azıcık oynamak zorunda kaldım. Peynir az kaldığı için onun yerine daha çok yoğurt ekledim. O yüzden mi kabarmadı bilmiyorum :) Ama tadı o kadar güzel oldu ki kabarmamasına hiç takılmadım. Yapılışında dikkat edeceğimiz nokta malzemelerden kurularla kuruları, sıvılarla da sıvıları karıştırmakmış Ben de öyle yaptım. Yumurta, sıvı yağ, yoğurt ve peyniri bir kapta, un, kabartma tozu ve tuzu bir kapta iyice karıştırıp ondan sonra birbirlerine ekledim. En son ince ince doğranmış dereotlarını da ekleyip iyice çırptım ve 180 dereceye ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişirdim. Afiyet olsun.

0 yorum on "Dereotlu Kek"

etiketler

kopyalamadan önce düşünün!

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
 

Burçin'in Dünyası Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez