13 Aralık 2010 Pazartesi

Zeytinyağlı Kereviz



Birgün birisi "gün gelecek sen de kereviz pişicereksin" dese hayatta inanmazdım. Ama o gün geldi ve ben de kereviz pişirdim :) Tarif her zaman nefis yemekler yapan anneannemden.

Malzemeler:
4 orta boy kereviz
1 orta boy havuç
1 orta boy soğan
dereotu
tuz
zeytinyağı
2 mandalina
1 limon



Tarifi anneannemden aldım ama baktım internette de portakal sulu tarifler çok beğenilmiş ben de ekleme yaptım. Fakat evde portakal olmadığı için mandalinanın suyunu koydum.
Önce kereviz köklerini beyaz kısımları kalacak şekilde soyuyoruz ve yemeklik doğrayıp limonlu suyun içine atıyoruz.Böylece pişirene kadar kararmıyor.
Daha sonra soğan ve havucu doğrayıp zeytinyağı ile bir miktar kavuruyoruz. Sonra içine kerevizleri atıp biraz da öyle kavuruyoruz ve üzerine yarım limon ile 2 mandalinanın suyunu ekliyoruz. Az miktarda da su ekleyip tuzunu da attıktan sonra kapağı kapatıp pişmesini bekliyoruz. Ocaktan almaya yakın ince ince doğranmış dereotunu ekliyoruz.
Afiyet olsun.

4 yorum on "Zeytinyağlı Kereviz"

Nurgül Eryıldır Günay on 13 Aralık 2010 17:52 dedi ki...

süper görünüyo, eline sağlık :)

Burçin on 13 Aralık 2010 17:56 dedi ki...

Teşekkürler :) Tadı da görüntüsü gibi güzel oldu tavsiye ederim.

Nurgül Eryıldır Günay on 13 Aralık 2010 18:32 dedi ki...

aaa ne tavsiyesi, yap da yiyelim :)

Adsız dedi ki...

Zeytinyağı çok kaliteli görünüyor.Özellikle seçtiğiniz bir marka var mı?

etiketler

kopyalamadan önce düşünün!

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
 

Burçin'in Dünyası Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez