6 Nisan 2010 Salı

Tavuklu Börek



Malzemeler:
1 parça tavuk biftek
2 küçük patates
3 adet yufka
2 yumurta
1 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
tuz
karabiber

Malzemeler az çünkü yufkam da ve ev mevcudumuz da az olduğundan bu kadar yaptım ben :) Bu kadar malzemeden 5 parça börek çıktı. Aslında 6 parça çıkıyor ama benim yufkalarım çok yırtıktı.
Önce tavuğumuzu ve patateslerimizi haşlayıp hazırlıyoruz. Tavukları didik didik ayırıp patatesleri de minik minik doğruyoruz.Tuz ve karabiber ekleyip iç malzememizi elde etmiş oluyoruz(aslında iç malzemeye haşlanmış bezelye ve havuç da eklenebilir ama eşim öğle yemeğinde bezelye yediğini söyleyince ben koymadım:) ). Daha sonra yufkamızı masaya seriyoruz. Ben ikiye bölerek serdim. İkiye bölünmüş yufkanın üzerine süt+sıvı yağ+1 yumurta karışımından sürüp ıslatıyoruz. Daha sonra üzerine yufkanın diğer yarısını seriyoruz. Bir kat daha karışımdan sürüp bir yarım yufka daha seriyoruz. tekrar ıslattıktan sonra yufkaları 3 üçgen şeklinde kesiyoruz (sigara böreği yapar gibi). Ve geniş kısmına iç malzememizi koyup sarıyoruz. Tepsiye koyduktan sonra üzerine yumurta sarısı sürüp isteğe göre susam ya da çörekotu serpiyoruz. ve 180 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsun.

0 yorum on "Tavuklu Börek"

etiketler

kopyalamadan önce düşünün!

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
 

Burçin'in Dünyası Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez