10 Temmuz 2009 Cuma

Leblebi Helvası


Antalya'dan dönerken mola yerinden aldığım leblebilerle birşey yapmak istedim ve internette leblebi helvasını buldum :) Un helvasına benziyor biraz ama hem leblebi tadı alıp hem helva yemiş gibi oluyorsunuz :) Yani ben çok bayıldığımı söyleyemem. Peki o zaman buraya neden koyuyorum? Çünkü bunu ciddi ciddi çok sevenler hatta çocukluğundan beri bayıla bayıla yiyenler varmış :) Onlar için yani. Ben bir daha yapar mıyım? Hayır yapmam :)

Malzemeler:

1 su bardağı toz leblebi

1 su bardağı toz şeker

1 su bardağı su

1 yemek kaşığı sıvı yağ

Yapılışı:
Önce bir kapta 1 bardak suda şekeri eritene kadar ısıtıyorsunuz. Daha sonra teflon tavaya sıvı yağı koyup üzerine toz haline getirdiğiniz leblebiyi ekleyip biraz kavuruyorsunuz ve hazırladığınız şekerli suyu da ekleyip helva kıvamına gelene kadar kavuruyorsunuz. Daha sonra istediğiniz kaba koyarak soğumaya bırakabilir ve istediğiniz şekilde keserek de servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun.

0 yorum on "Leblebi Helvası"

etiketler

kopyalamadan önce düşünün!

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
 

Burçin'in Dünyası Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez