17 Haziran 2009 Çarşamba

İp Atlamanın Faydaları


Oturduğumuz çevrede çıkıp bi yürüyüş yapacak park bahçe olmadığı için evde yapılabilecek birşey düşündüm ve en iyisi ip atlamak gibi geldi. İpimi aldım atlamaya başladım. Artık daha hızlı kalori yakabileceğim :) İp atlamanın faydalarına da şöyle bir göz atalım olmuşken.
İp Atlama
* Bu kardiyo egzersizi ile saatte 600 ila 1200 kalori yakabilmek mümkündür.
* İp atlamak komple bir vücut çalışmasıdır.
Hızınızı ve eforunuzu çok rahat ayarlayabileceğiniz bir egzersizdir.
* İp atlama sizi daha iyi bir sporcu yapabilir.
* El ayak koordinasyonunu sağlar ve beyninizin iki yarısını da eş zamanlı çalıştırır.
* Kaslarınızın beyin ile iletişimini hızlandırarak verdiğiniz tepki süresini kısaltabilir.
* İp atlayarak bacakları sıkılaştırıp, kalçanızı dikleştirebilirsiniz.
* Selülit ile baş etmenin uygun yollarından birisidir.
* Lenf sistemini çok iyi çalıştırır.
* Zihninizi dinginleştirmek için birebirdir. Stres attırır.
* Varisleri ve örümcek ağı damarları giderebilir, ip atlamak.

Dikkat:

—Siyatik ve bel ağrısı olan kişiler ip atlamamalıdırlar, bu omurganızın disklerine daha çok stres yükleyebilir.

—Yüksek tansiyonu olan kişiler ip atlamamalıdırlar. İp atlarken kolların aşağı yöndeki hareketi, kan basıncını daha da arttırabilir.

(Milli sporcu Kaan Berberoğlu)

4 yorum on "İp Atlamanın Faydaları"

Nurgül Eryıldır Günay on 18 Haziran 2009 12:21 dedi ki...

aa ben de istiyorum, ben de ben de. haftasonu bize gelin alalım ipilerimizi parka gidip atlayalım:)

Burçin on 18 Haziran 2009 12:24 dedi ki...

ay valla parkta süper olur.evde atlıyorum ama koridora sıkışmış şekilde. hem de ayaklarım acıyo.

Nurgül Eryıldır Günay on 18 Haziran 2009 14:38 dedi ki...

tamam işte parkta atlarız:)) yalnız benim ipim yok:(

Burçin on 18 Haziran 2009 15:41 dedi ki...

amaan çamaşır ipi yok mu evde :)) o da yoksa kırtasiyede atlama ipleri 1,5 TL :) tabi onlar senin boyuna kısa gelir teyze. bana bile kısa sayılır.iyice ucundan tutuyorum

etiketler

kopyalamadan önce düşünün!

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
 

Burçin'in Dünyası Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez