3 Haziran 2009 Çarşamba

Yeni Trend Fish Fingers ve Balığın Faydaları



Balık iyi güzel hoş da birincisi balığın tazesinden iyisinden anlamam. İkincisi alsam hayatta hayvanın iç organlarına elimi sürüp de temizleyemem :) (balık diyince babamı anmadan geçemem.Sabahın 5inde limana gidip 1 kasa balık alır ve üşenmeden hepsini temizler.Bir kısmını eşe dosta dağıtıp kalanını afiyetle yer.Peki sağlığı nasıl derseniz zımba gibi fişşek gibi maşşallah :) lütfen tahtaya vuralım)Neyse konumuza dönecek olursak bu dondurulmuş balıklar tam da benim gibiler için. Hem de fish fingers diye birşey çıkardılar ya nerdeyse balık olduğunu bile anlamadan balık yiyorsunuz. Bir de ızgarada yaparsanız daha da sağlıklı. Ben şahsen bayılıyorum. Ve herkese şiddetle tavsiye ediyorum.
İyi ama ben balıktan nefret ederim diyenlerdenseniz şunlara bir göz atın derim:

Balık, kolay sindirilebilir protein, doymamış yağ asitleri, iyot ve selenyum kaynağı olması nedeniyle beslenmede büyük öneme sahip.Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde görev yapan Doç. Dr. Fatma Arık Çolakoğlu, yüksek oranda doymamış yağ asitleri, düşük oranda kolesterol, çok miktarda potasyum, az miktarda sodyum içeriğinin balık etinin değerini artırdığını söylüyor.Omega 6 yağ asidinin öneminin önceden beri bilindiğini belirten Çolakoğlu, Omega 3 yağ asidinin insan sağlığına olumlu etkilerinin ise son yıllarda anlaşıldığını açıklıyor.Omega 3 yağ asidi balık ve su ürünlerinde, Omega 6 yağ asidi ise özellikle uskumru ve sardalya balıklarında yüksek oranda bulunuyor.
Bu yağ asitleri kalp damar sağlığı, beyin ve hücre gelişimi, bebek ve çocukların sağlıklı büyümesi ile hamile ve emziren kadınlarda olumlu etki yaratıyor. Çolakoğlu, "Yetişkin insanda bu yağ asitlerinin belli dozlarda periyodik olarak alınması özellikle yaşlılarda, dolaşım bozukluğu ve kalp damar hastalıklarının tedavisinde veya kısmen iyileştirmede etkili olmaktadır. Omega 3 yağ asitleri kan basıncını düşürmekte ve damar içindeki lipoprotein yoğunluk miktarını azaltıp, kan damarındaki daralmaları önlemektedir" diyor.
Ve haftada en az 2 kez balık yenmesi öneriliyor.
Yaşasın fish fingers!!! :D
(kaynak:internet haber)

4 yorum on "Yeni Trend Fish Fingers ve Balığın Faydaları"

Nurgül Eryıldır Günay on 3 Haziran 2009 21:10 dedi ki...

off off ya kabak yemeği mis gibiydi, nerden çıktı gene bu balık malık. Bugün kabak ye, yarı brokoli falan mutlu mutlu yaşa. Şu hayvanları rahat bırakın bence

Burçin on 3 Haziran 2009 21:47 dedi ki...

teyze bi kere o balık şu anda bana bi faydası dokunduğu için huzur içinde cennette :) onun dünyaya geliş amacı benim mideme girmek :)

Nurgül Eryıldır Günay on 3 Haziran 2009 22:02 dedi ki...

yine offffff off diyorum başka da bişey demiyorum.

Burçin on 3 Haziran 2009 23:20 dedi ki...

peki :)

etiketler

kopyalamadan önce düşünün!

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape
 

Burçin'in Dünyası Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez